piatok 15. apríla 2016

Šťastie

Pri pojme šťastie si predstavím posledné dva verše z básne, ktorú som nedávno recitovala na Hviezdoslavovom Kubíne.
...je šťastím
ak máš deti
aj niekoho
kto myslí na teba
a príde ti
naliať za pohár optimizmu.

Injekcia lásky
postaví na nohy každého
ak sa má o čo aj o koho opierať.

Možno ste sa už veľakrát opýtali: Čo je to šťastie? Ako sa dá šťastie získať? Ako vyzerá šťastný človek?
Šťastie je abstraktné a nemôžeme sa ho dotknúť.
Niektorí ľudia si myslia, že šťastie jednoducho neexistuje  a úspech si musí človek vydrieť musí sám. Iní veria, že šťastie sa dá získať dobrými skutkami alebo rôznymi talizmanmi šťastia, ako sú napríklad podkova, prasiatko, štvorlístok alebo aj slon.
Rovnako dôležité je aj, ako si šťastie udržať. Ja si myslím, že šťastie máme dovtedy, pokým ho potrebujeme a zaslúžime si ho. Niektorí ľudia sa dávajú na zlé chodníčky a preto si podľa mňa šťastie nezaslúžia.
Tiež je pravda, že šťastie a mier sú veľmi vrtkavé.
Sú aj ľudia, ktorí si myslia, že im šťastie môžu ukradnúť zlí duchovia a iné nadpozemské sily. Na nadpozemské sily neverím, a preto s týmto názorom nie som až tak stotožnená, ako s ostatnými, ktoré sú tu uvedené.
Podľa mňa, každý z názorov o šťastí je z časti pravda, no niektoré sú pre nás príliš nereálne na to, aby podľa nás mohli byť skutočné.
Moji rodičia si myslia, že šťastie je krásny okamžik, ktorý si treba vychutnať, keď sa naskytne.
O šťastí si myslím, že k nám príde a ani si to neuvedomíme. Avšak, keď odíde, tak to občas pocítime príliš bolestivo. Viem, že medzi šťastím a náhodou je veľmi tenká hranica.
Na šťastie by sme sa rozhodne nemali spoliehať, pretože nikdy nevieme, akú cenu si to šťastie vypýta. Bude nám stáť to chvíľkové šťastie za prípadné nešťastie, ktorým zaplatíme?
Každý človek je iný a má iný názor, či už na šťastie alebo na život. Podľa mňa je šťastie, že sme každý jedinečný. Šťastný človek je ten, ktorí má rodinu, priateľov... Pre každého z nás je šťastie niečím iným...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára