piatok 15. apríla 2016

Záblesk - Alexandra Adornettová

Musím sa priznať, že táto kniha ma zaujala hlavne obalom knihy, obľubujem totiž knihy o anjeloch. Samozrejme, ideálne je keď má dej poriadnu zápletku. Táto kniha síce túto podmienku v rámci možností splnila, ale aj tak mi tam ešte niečo chýbalo.
V knihe je uvedené, že anjeli prišli na zem aby pomáhali utužovať vzťahy medzi ľuďmi a bojovať proti zlu.
Autorka to poňala veľmi jednoducho a to tým, že daný anjeli podporovali charitatívnu činnosť a tým ich pomáhanie začalo aj skončilo. Chýbal mi tam taký poriadny boj proti zlu.
Dokonca v knihe bolo spomenuté aj to, že hoci tí anjeli videli ako temné sily robia škody a berú ľudské životy,  oni s tým nič neurobili. To bolo podľa mňa dosť od veci.
Celá táto kniha bola len o zakázanom romániku medzi anjelom Bethany a človekom Xavierom. Kniha by bola úplne dokonalá keby sa v nej odohrával skutočný boj medzi dobrom a zlom, anjelmi
a démonmi a tento románik by sa odohrával v pozadí deja.
Aj keď ten románik nestál za veľa. Keby som bola na mieste Bethany, rozhodne by som si nezačala nič s človek.
Nuž, že prečo? Pretože to bolo zakázané a vznikli kvôli tomu zbytočné problémy, ktoré vôbec nemuseli byť. Ako napríklad to, že vznikali zbytočné hádky a čím ďalej tým viac si prestávala rozumieť so svojimi súrodencami Gabrielom a Ivy.
V knihe bol aj spomenutý istý ľúbostný trojuholník,  ktorý oceňujem aj keď to v skutočnosti bolo len nedorozumenie. Vďaka nemu bol dej aspoň o čosi zaujímavejší a napínavejší.
Vzťah medzi Xavierom a Bethany pripomínal typické zaľúbenie. Bethany zapadla medzi ľudí veľmi rýchlo pretože pripomínala väčšmi človeka ako anjela. Mala typické ľudské zapálenie pre činnosti ale hlavne pre skutočné city. Odôvodnenie bolo v tom, že Bethany bola veľmi mladá a neskúsená. Ostatný anjeli si voči ľuďom udržiavali určitý odstup. Mali radi ľudí ako spoločenstvo, nie ako jednotlivcov.
Láska medzi človekom a anjelom vedie iba k záhube. Táto kniha bola veľmi pobožná. Občas som mala pocit, že je len o viere. Niekedy mi prišlo ,že ten ktorí neverí je naveky vekov zatratení
a neviem čo ešte. Viera podľa mňa neznamená veľa, záleží hlavne na tom, aký človek je a ako sa správa ku svojmu okoliu.

Musím uznať, že nie je dobré súdiť knihu podľa obalu. Som rada, že túto knihu som "ulovila" v knižnici a, že som za ňu nevyhodila peniaze za, ktoré by som si mohla kúpiť tričko. Táto kniha mi jednoducho nesadla a druhý krát by som si ju rozhodne neprečítala a rozhodne ju neodporúčam. Niektoré časti knihy boli celkom zaujímavé, ale naozaj iba niektoré.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára