utorok 26. januára 2016

Rodinu si nevyberieš - Denisa Dobrovodová

Túto zvláštno, poučnú knižku napísala 12 ročná autorka Denisa Dobrovodová. (Predpokladám, že teraz už nie pretože táto kniha bola vydaná v roku 2014 vydavateľstvom Ďateľ). Táto knižka je veľmi blízka reálnemu životu, bolo pre mňa zvláštne ju čítať keďže čítam fantasy alebo sci-fi knihy. Zo začiatku ma táto kniha veľmi nebavila pretože mi dlho trvalo si zvyknúť, že tam asi nebude niečo príliš prekvapujúce. Táto kniha je poučná vo veľa smeroch. Jedným z nich je napríklad, že by sme si mali vážiť každej maličkosti. (Teda aspoň mne to vnuklo túto myšlienku). Hlavná hrdinka Viktória to nemá s rodinou ľahké. Musí sa neustále starať o svojich dvoch mladších súrodencov - Paulínu a Matúša.

     Opis rodiny:
 Paulína má šesť rokov a je typické rozmaznané dieťa, ktoré jednoducho musí dostať všetko čo si zaumieni.Maľuje sa, teda skôr s tým otravuje svoju staršiu sestru, ktorá jednoducho nemôže povedať nie.
 Matúško má tri roky, je tichý a usmievavý. Jednoducho dokonalé bezproblémové dieťa. Avšak jeden problém sa predsa len našiel. Matúško nemá žiadnych kamarátov pretože si vymyslel kamaráta Georga. No takpovediac je to trochu divné, ale každý sme nejaký.
 Viktórina mama je geologička, je prísna a málokedy niekoho pochváli. Veľmi rada a hlavne veľmi veľa číta. Jej otec sa hrá na veľmi dôležitého a poteší ho každá príležitosť niekomu mu za hocičo vynadať. myslím, že je to ten druh človeka, ktorý jednoducho potrebuje mať vo všetkom pravdu a potrebuje uznanie a samozrejme raz za čas poľutovať.
 Babička z Pardubic je to mama Viktórinho otca. Pôsobila na mňa celkom dobre. Bola jedinečná vo svojej pestrej strave a neobyčajnom štýle obliekania. Teda pri opise mi prišla, že na raňajky si obvykle dáva mamuta a nekonečné filtre a odlesk všemožných farieb jej vôbec neprekáža.
   O knihe:
Táto kniha jednoznačne má zopár chybičiek. Síce mala celkom logický dej a celkom dobrú a dôležitú pointu. Chýbal mi tam koniec. Ako to dopadlo, prečo to tak dopadlo. Jednoducho v tomto ohľade mi to vôbec nedávalo zmysel, nie som si istá či to bol účel tejto knihy, ale ubralo to veľa plusových bodov tejto knihy.Dej bol celkom zaujímavý a približne v polovici knihe ma začal skutočne baviť. Dosť ma zaskočil jeden sen, ktorý tam bol opísaný, jednoducho mi prišiel zbytočný. Niečo ako lyrická časť tejto knihy.Táto kniha nepatrila medzi nejako záživné knihy a bol ľahko postrehnuteľný vek autorky. preto vám kúpu tejto knihy moc neodporúčam, najmä ak vás knihy tohto tipu nezaujímajú.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára